Wednesday, April 17, 2019

ආස්වාදයට යටවනවාද?


මෙලොව සැපක්, ආස්වාදයක් තිබේද? අනිවාර්යයෙන් ම තිබේ. එසේ නොමැතිනම් සත්වයා මෙච්චරම ලෝකයට ඇලෙන්නෙ නෑනෙ. ඉක්මනින්ම ලෝකයෙන් මිදීමට උත්සාහ ගන්නවනෙ. සත්වයා ලෞකීය කාරනා 36කට ඇලිල, ආස්වාද කර කර කෙල්වරක් නැති සසරකට වැටිල ගසාගෙන යනව. සුලු ආස්වාදයක් නිසා අවසානයේ විශාල දුකකට හසු වෙනව. 

අප සියලු දෙනා තම තමන් ආ සසර ගමනේ වින්ද දුක් වේදනා තම තමන්ට මතක තිබුනා නම්, නැවතත් එවැනි දුක් ගොඩක් උරුම කරගන්න කොහෙත්ම කැමති වෙන්නෙ නෑ. ආස්වාදයෙන්  ආස්වාදයට පැන පැන ආදීනව මගහරිමින් කටයුතු කරන්න මියයනතුරාම උත්සාහ ගන්නවා. ආදීනව දකින්න හරිම අමාරුයි. අකමැතියි. ඉන්න ටික කාලෙ සතුටින් ඉන්න ඕන කියලයි හැමෝම හිතන් ඉන්නේ. ආස්වාදය තුල සතුටක් පවතිනවා, නමුත් ඉතාම සුළුයි. අල්පයි. වහා නැතිවීයන සුළුයි. අන්න ඒ අල්පවූ, වහා නැසී වැනසීයන්නාවූ සතුටක් සේ පෙනෙන්නාවූ විශාල මිරිගුවක් පසුපස සත්වයා හතිවැටීගෙන දුවනව. 

සසර ගමනේ සැබෑ ස්වභාවය හදුනාගැනීමට නම් ආදීනව දැකිය යුතුමයි. ආස්වාදයෙන් ආස්වාදයට පැන පැන ඉන්න අසෘතවත් පෘතග්ජනයාට ඊට එහා දෙයක් පේන්නෙ නෑ. දකින්න උවමනාවකුත් නෑ. ඒ නිසා ශ්‍රී සද්ධර්මය මුන ගැසුනු ඔබ සෘතවත් ආර්‍ය ශ්‍රාවකයෙක් ලෙස කරන්න ඕන මූලිකම දෙයක් තමා ආදීනව දැකීම. ඉන්පසු නිස්සරනය කරා වීර්‍ය කිරීම. 

කුමකද ආදීනව දැකිය යුත්තේ? සබ්බ ( සියල්ලේම ) ආදීනව දැකිය යුතුයි. අනිච්ච වූ සියල්ල දුක් ඇතිකරයි. විපරිනාමයි. වෙනස්වන සුළුයි. මමය කියා හෝ, මාගේය කියා හෝ, මාගේ ආත්මය කියාහෝ ගත් හැකි ස්ථිර දෙයක් නෑ. 

මෙන්න මේ ලෞකික කාරනා 36ට තමයි සත්වයා ඇලී ගැලී ආස්වාද කරමින් ආස්වාදයෙන් ආස්වාදයට පනිමින් මිරිඟුවක් පසු පස දුවන්නේ. 

පළමු ගොඩවල් 6

1. ඇස
2. ඇසට පෙනෙන රූප
3. ඇසේ විඥ්ඥානය
4. ඇසේ ස්පර්ශය ( ඉහත කරුණු තුනේ එකතුවෙන් සකස් වන දේ )
5. ඇසේ වේදනාව ( ආස්වාදයෙන් ආස්වාදයට පැන පැන ඉන්න කෙනා ඇස අනුබද්ධයෙන් ජනිත වන සැප වේදනාව පමණක් විදිමින් සිටීමට අසාර්ථක උත්සාහයක නියැලී සිටී.)
6. ඇසේ තන්හාව ( එම සැප වේදනාව කෙරෙහි තන්හාව , ආශාව, චන්දරාගය උපදවා ගනී. )

ඉන්පසු ඒවා, මම ලෙසත් , මගේ ලෙසත් , මගේ ආත්මය ලෙසත් දෘෂ්ටිගත වෙයි. එනම් උපාදාන කරගනී

දෙවෙනි ගොඩවල් 6

1. කන
2. කනට ඇහෙන ශබ්ධ
3. කනේ විඥ්ඥානය
4. කනේ ස්පර්ශය ( ඉහත කරුණු තුනේ එකතුවෙන් සකස් වන දේ )
5. කනේ වේදනාව ( ආස්වාදයෙන් ආස්වාදයට පැන පැන ඉන්න කෙනා කන  අනුබද්ධයෙන් ජනිත වන සැප වේදනාව පමණක් විදිමින් සිටීමට අසාර්ථක උත්සාහයක නියැලී සිටී.)
6. කනේ තන්හාව ( එම සැප වේදනාව කෙරෙහි තන්හාව , ආශාව, චන්දරාගය උපදවා ගනී. )

ඉන්පසු ඒවා, මම ලෙසත් , මගේ ලෙසත් , මගේ ආත්මය ලෙසත් දෘෂ්ටිගත වෙයි. එනම් උපාදාන කරගනී


තුන්වෙනි  ගොඩවල් 6

1. නාසය 
2. නාසයට  දැනෙන  ගඳ /සුවඳ 
3. නාසයේ විඥ්ඥානය
4. නාසයේ ස්පර්ශය ( ඉහත කරුණු තුනේ එකතුවෙන් සකස් වන දේ )
5. නාසයේ වේදනාව ( ආස්වාදයෙන් ආස්වාදයට පැන පැන ඉන්න කෙනා නාසය   අනුබද්ධයෙන් ජනිත වන සැප වේදනාව පමණක් විදිමින් සිටීමට අසාර්ථක උත්සාහයක නියැලී සිටී.)
6. නාසයේ තන්හාව ( එම සැප වේදනාව කෙරෙහි තන්හාව , ආශාව, චන්දරාගය උපදවා ගනී. )

ඉන්පසු ඒවා, මම ලෙසත් , මගේ ලෙසත් , මගේ ආත්මය ලෙසත් දෘෂ්ටිගත වෙයි. එනම් උපාදාන කරගනී


හතරවෙනි  ගොඩවල් 6

1. දිව 
2. දිවට  දැනෙන  රස 
3. දිවේ  විඥ්ඥානය
4. දිවේ ස්පර්ශය ( ඉහත කරුණු තුනේ එකතුවෙන් සකස් වන දේ )
5. දිවේ වේදනාව ( ආස්වාදයෙන් ආස්වාදයට පැන පැන ඉන්න කෙනා දිව  අනුබද්ධයෙන් ජනිත වන සැප වේදනාව පමණක් විදිමින් සිටීමට අසාර්ථක උත්සාහයක නියැලී සිටී.)
6. දිවේ තන්හාව ( එම සැප වේදනාව කෙරෙහි තන්හාව , ආශාව, චන්දරාගය උපදවා ගනී. )

ඉන්පසු ඒවා, මම ලෙසත් , මගේ ලෙසත් , මගේ ආත්මය ලෙසත් දෘෂ්ටිගත වෙයි. එනම් උපාදාන කරගනී

පස්වෙනි  ගොඩවල් 6

1. කය   
2. කයට   දැනෙන  පහස   
3. කයේ   විඥ්ඥානය
4. කයේ ස්පර්ශය ( ඉහත කරුණු තුනේ එකතුවෙන් සකස් වන දේ )
5. කයේ වේදනාව ( ආස්වාදයෙන් ආස්වාදයට පැන පැන ඉන්න කෙනා කය  අනුබද්ධයෙන් ජනිත වන සැප වේදනාව පමණක් විදිමින් සිටීමට අසාර්ථක උත්සාහයක නියැලී සිටී.)
6. කයේ තන්හාව ( එම සැප වේදනාව කෙරෙහි තන්හාව , ආශාව, චන්දරාගය උපදවා ගනී. )

ඉන්පසු ඒවා, මම ලෙසත් , මගේ ලෙසත් , මගේ ආත්මය ලෙසත් දෘෂ්ටිගත වෙයි. එනම් උපාදාන කරගනී


හයවෙනි  ගොඩවල් 6

1. සිත   
2. සිතට  දැනෙන  අරමුණු   
3. සිතේ  විඥ්ඥානය
4. සිතේ ස්පර්ශය ( ඉහත කරුණු තුනේ එකතුවෙන් සකස් වන දේ )
5. සිතේ වේදනාව ( ආස්වාදයෙන් ආස්වාදයට පැන පැන ඉන්න කෙනා සිත අනුබද්ධයෙන් ජනිත වන සැප වේදනාව පමණක් විදිමින් සිටීමට අසාර්ථක උත්සාහයක නියැලී සිටී.)
6. සිතේ තන්හාව ( එම සැප වේදනාව කෙරෙහි තන්හාව , ආශාව, චන්දරාගය උපදවා ගනී. )

ඉන්පසු ඒවා, මම ලෙසත් , මගේ ලෙසත් , මගේ ආත්මය ලෙසත් දෘෂ්ටිගත වෙයි. එනම් උපාදාන කරගනී


මේවායේ ආස්වාදයට යට නොවී ආදීනව දකින්න පුරුදු පුහුණු වන්නේ සෘතවත් ආර්ය ශ්‍රාවකයායි. එවැනි උවමනාවක් අවශ්‍යතාවයක් ඇතිවන්නේ සෘතවත් ආර්ය ශ්‍රාවකයකුට පමණයි. ආදීනව දැක , ආදීනවය තුල නොනැවතී නිස්සරණය කරා වීර්ය කරන්නේද සෘතවත් ආර්ය ශ්‍රාවකයායි. 

හයේ ගොඩවල් හයේ ( ඉහත කරුණු 36 ) ආස්වාදයට යට නොවී ආදීනව දකින්න පුරුදු වන්න. එවිට සිත ඒවායින් මුදවාගත හැකිවනු ඇත. ආර්‍ය මාර්ගය තුල වීර්ය කිරීමෙන් නිස්සරණය ට පත්විය හැක. 




No comments:

Post a Comment